Poprvé (a určitě ne naposled) v Malých Karpatech

Napsal wiwi (») 9. 6. v kategorii Cestou necestou, přečteno: 160×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a onlineimg-20190609-085301_3.jpg

V Kamenném Mlyně, rekreačním středisku blízko slovenských Malacek, se konal víkendový turnaj v go, a protože kousek odtud je pohoří Malé Karpaty, rozhodla jsem se Fridexe doprovodit a během dvou výletů prozkoumat aspoň část pro mě dosud neznámé krajiny. A byla to skvělá volba - počasí vyšlo fantastiky, turistů jsem moc nepotkala, a zdejší kopce, až nepříliš vysoké (nejvyšší Záruby nemají ani 800 metrů), jsou plné malebných lesů a květin.

Hostina pro komáry

V pátek jsme v práci skončili dřív a vydali se na zhruba tříhodinovou cestu. Inteligentní navigace nám pomohla vyhnout se největším zácpám, takže jsme s rezervou stihli první zápas, který začínal v sedm. Kamenný Mlyn je hlavně přírodní koupaliště, které bylo bohužel zavřené, jinak bych ho určitě ozkoušela, vypadalo parádně. Kemp a hotelové ubytování žádná sláva, vypadalo to, že na vybavení od výstavby nesáhli. Ale okolí bylo krásné, samé borovicové lesy. Bohužel větší než snesitelné množství komárů - první den jsme přežili (já se dokonce statečně vypravila na malou procházku), druhý upalovali do Malacek pro repelent, ale ani ten nás od útoků těchto potvor úplně neochránil.

Img-20190607-194121

Nejmalebnější stezkou Malých Karpat

Na sobotu jsem se moc nevyspala, goisté si kousek od našeho stanu udělali táborák a zpívali a vykládali do třech do rána. Nedělali vysloveně kravál, ale já byla asi málo unavená, nebo co, prostě mé tradiční problémy se spaním a sobotní ráno po cca třech proklimbaných hodinách stav zombie. Ale i tak jsem statečně vyrazila na naplánovaný výlet. Na internetu jsem si našla prý "nejkrásnější túru Malých Karpat" - na vrchol Vysoká (754 m. n. m.). Putování jsem se nebála, měla jsem mapu a tak perfektně značené stezky se nevidí skoro ani u nás, větší nervy jsem měla z cesty autem (musela jsem se přiblížit k horám) a z parkování. Nakonec jsem to zvládla, dokonce i s nákupem v místním marketu - v kempu totiž tekla z umvyvadla jen teplá voda, a taky jsem nenašla ve stanu zapalovač a nemohla si na vařiči uvařit kafe. Tak jsem si kromě minerálky koupila dvě "ledové kávy" (první uvozovky proto, že zboží nebylo v chlaďáku, druhé kvůli tomu, že spíš než o kafe jde o cukrovo-mléčný hnus, ale po té noci jsem fakt potřebovala nějak nakopnout).

Img-20190608-085625

Na zhruba dvacetilometrový okruh, při němž jsem překonala převýšení cca 750 metrů, jsem vyrazila z vesnice Kuchyňa. Ač jsem nijak nepospíchala, byla jsem zpátky u auta docela brzo, a tak jsme mohli s Fridexem zajet ještě do Malacek koupit něco teplého k jídlo, navštívit park místního zámku a koupit repelent. Druhé a třetí se podařilo, na restauraci jsme ale nenarazili (nechtělo se nám zajíždět do centra), a tak jsme večer rozpálili vařič.

Img-20190608-094239

Lekce řízení

Výlet na Vysokou byl fajn, ale víc se mi líbila nedělní túra na vrchol Vápenná (752 m. n. m.). Hlavně proto, že jsem se tentokrát celkem dobře vyspala. :D Výlet byl kratší, měl zhruba 14 kilometrů při převýšení cca 680 metrech. Po cestě nádherná zřícenina Plaveckého hradu, závěrečný hřeben plný kopřiv, vrcholová rozhlednička, na kterou se muselo vyšplhat po žebříčku...

Img-20190609-085220

Ale zážitky přinesla již cesta autem na místo startu. Do Plaveckého Podhradie, z něhož jsem vyrážela, to bylo z kempu relativně kousek, jenže to by nesměli opravovat silnici a vyznačit objížďkovou trasu. Tak jsem to vzala šílenou oklikou, s navigací s vypadávajícím signálem to byl fakt zážitek... Ale trefila jsem, zaparkovala, neztratila se cestou na Vápennou ani po cestě zpět a opět zvládla dojet v krásném čase, takže zbyl čas ještě na kafe a pak už hurá na rozpálenou cestu domů. :-)